מ-2010: רק 34 בתי ספר מתוך 1,600 הוכנו לרעידת אדמה

    שלמה בן יוסף | צילום: אילוסטרציה No Comments on מ-2010: רק 34 בתי ספר מתוך 1,600 הוכנו לרעידת אדמה
    21:34
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on חשיפה: הגורם המפתיע שניסה לתווך בחוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין סיבה להיות רגועים: תמונה קודרת התגלתה היום (שלישי) בוועדה לביקורת המדינה, על מוכנות המדינה לרעידת אדמה. בירוקרטיה שמונעת פיקוח על מפעלים מסוכנים, מערכת התראה לבתי ספר שתקועה במכרז ותקציב מיגון בתי חולים שהוקפא. יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר אמרה כי "היישום של משרדי הממשלה בתחום הוא פרומיל מהנדרש. אסור לנו לחכות שיקרה אסון, כבר שנים יש דו"חות וועדות, והמבחן העיקרי הוא אי-השינוי בשטח".

    אלהרר בקשה למשרד החינוך להציג בתוך שבועיים, תכנית רב-שנתית להפעלת מערכת-ההתראה ולחיזוק כל בתי ספר הזקוקים לכך, וקראה למשרד להגנת הסביבה להעניש קשות מפעלים מסכני-חיים.

    ליאורה שמעוני, נציגת מבקר המדינה הוסיפה כי "למרות שהוחלט על תקצוב ייעודי – הכסף לא הועבר. מצב עמידות המבנים, הפרטיים והציבוריים איננו טוב, ויותר מ-800,000 יחידות דיור בארץ אינן עמידות לרעש אדמה".

    לדברי אילנית שושני, מנהלת אגף הבינוי במשרד החינוך, החל משנת 2010 מחזקים בתי ספר, כאשר היא הודתה כי מתוך 1600 בתי ספר המיועדים לחיזוק, מתוכם נבדקו כבר כמאתיים – המסוכנים ביותר – אך רק 34 מהם נמצאים בימים אלו בעבודות חיזוק. "הביצוע מורכב וארוך, שכן לא-קל למצוא מבנה חילופי לבית-ספר שנמצא זקוק לחיזוק הנדסי. המיזם כולו אמור להימשך כ-25 שנה, ובשבועות הקרובים יפורסם מכרז מתוקן למערכת התראה לבתי הספר, והוא יבוצע עד סוף 2016", אמרה.

    הפרופ' יגאל שוחט, ראש התכנית לניהול הבניה באוניברסיטת בן גוריון טען מנגד כי "תהליך התכנון יכול להימשך לא יותר משנה, אך החשב הכללי באוצר מקשה מאד על שכר מהנדסי-המבנים, וגורם לבריחה מהתחום. ואולם לדעת יעקב קידר, נציג משרד הבריאות, אין מספיק ידע הנדסי בארץ לחיזוק מבני ציבור, "ובתי חולים לא ניתן להרוס ולבנות מחדש – אלא לחזק במקביל להמשך הפעילות. בימים אלו מחוזקים בתי החולים 'בני ציון' ורמב"ם בחיפה ו'זיו' בצפת, אך המדינה הקפיאה תקציב תכנון חיזוק מבנים נוספים – ואנו מבצעים זאת מתקציבנו".



    0 תגובות